Ambasadorki kampanii

W kampanię MOCne SŁOWA włączyło się szereg działaczek, blogerek i influencerek, a także osób prywatnych. Pokazały one koszulkę ze swoim hasłem w mediach społecznościowych, opisując swoimi słowami, jakie znaczenie ma dla nich kampania. Kilka napisało nawet własne artykuły w ramach kampanii.

Kliknij na wybraną osobę, żeby przeskoczyć do jej posta w mediach społecznościowych (kolejność w większości przypadkowa).

Nishka (Natalia Tur)
Hafija.pl (Agata Aleksandrowicz)
O matko i córko (Żaneta i Helena Rakowiec)
BedeProgramistka.pl (Natalia Sokołowska)
Katarzyna Dworaczyk (grl.zone)
AlaantkoweBLW (Joanna Anger)
Natalia Białobrzeska (Drużyna B)
Girls Gone Tech (Karolina Wasielewska)
Mum’s Life (Magda Gajewska)
Anna Furmaniuk (Fundacja Matecznik)
BabskieTabu.pl (Katarzyna Bogusz-Przybylska)
Jagodowa Matka (Zuzanna Olszewska)
Zudit.pl (Judyta Kokoszkiewicz)
Rea – Anna Ignasiak – Doula, Doradca Noszenia w Chuście, Masaż Shantala
Love You Vege Much
Babskie Sprawy (Dominika Mazurek)
Lewogram (Ewa Bujacz)
Roma Ryś-Jurek
Katarzyna Kulik-Libuda
Ewa Czarnecka
Boudoir Magdalena Rypuła
Stymulowanie Rozwoju Dziecka
Kinga Wróbel-Rakowicz
Magdalena Soboń
Doula Monika Sopot
Marta Zywert
Agnieszka Czoska
Mag Flo
A wśród Ambasadorek jest także rodzynek! Jedyny mężczyzna, który do tej pory włączył się w kampanię, to Mariusz Skowron, twórca bloga

Pisane Wiatrem

Nishka (Natalia Tur)

Hafija.pl (Agata Aleksandrowicz) 

O matko i córko (Żaneta i Helena Rakowiec)

BedeProgramistka.pl (Natalia Sokołowska)

Katarzyna Dworaczyk (grl.zone)

AlaantkoweBLW (Joanna Anger)

Niegrzeczna? Nie, po prostu niezależna. Przemadrzała? Nie, po prostu wygadana! Tysiące negatywnych, stereotypowych słów kierowanych do małych dziewczynek, rzutuje na to jak postrzegają siebie w przyszłości. Alaantkowe przyłącza się do “Kampanii Mocne Słowa”. Razem z @dziewczynka.pelna.mocy i @koszulove chcemy zwrócić Waszą uwagę na to co, jak i z jakim wydźwiękiem mówimy do dziewczynek i kobiet. Chcecie takie koszulki? Same możecie wymyślić swoje hasła. Jakie słowa zwiazane ze sterotypami płci padły kiedykolwiek pod Waszym adresem? A może warto również pomyśleć o chłopcach. “Chłopaki nie płaczą “i inne rzucane mimowolnie slogany towarzyszą nam każdego dnia. Mówmy do dzieci tak, jakbyśmy chcieli, by do nas mówiono. #alaantkoweblw #dziewczynkapelnamocy #mocneslowa #pozakuchnia

A post shared by Anna Piszczek Joanna Anger (@alaantkoweblw) on

Natalia Białobrzeska (Drużyna B)

Girls Gone Tech (Karolina Wasielewska)

Mum’s Life (Magda Gajewska)

Anna Furmaniuk (Fundacja Matecznik)

BabskieTabu.pl (Katarzyna Bogusz-Przybylska)

#Ludzie lubią gadać. Lubią też podpowiadać jak żyć. Czyje potrzeby biorą pod uwagę dając rady? . Kiedy postanawiasz coś zmienić, do tej zmiany dostosowuje się otaczający Cię świat. Ludzie nie lubią zmian. Boją się ich. Reagują oporem. Zaczynają Cię krytykować. Tym bardziej im większy sukces odnosisz. . Wiele razy słyszałam, że się wymądrzam, że brak mi skromności albo za dużo gadam. Czasem przykre słowa padają z ust najbliższych i wtedy bolą znacznie bardziej. Jak sobie wtedy poradzić? . Mi pomogła świadomość moich wewnętrznych wartości i potrzeb. Pomogła mi akceptacja siebie. Dzięki nim wiem kto i co jest dla mnie w życiu najważniejsze. Dzięki nim dotarłam tu, gdzie jestem. Pomagają mi też fantastyczne akcje takie jak @dziewczynka.pelna.mocy prowadzona z @koszulove. Idea, że każda cecha jest jak moneta – ma awers i rewers w postaci wady i zalety – jest mi bardzo bliska. Uczę jej na warsztatach i szkoleniach. . A ludzie? Ludzie gadali, gadają i gadać będą. . #Selfawareness #executivecoaching #businesscoaching #humanresources #motywacja #rozwój #rozwoj #rozwójosobisty #akceptacja #akcpetacjasiebie #selfacceptance #powerwomen #artcoaching #artecoaching #artecoach #sukces #time4hr #babskietabu #sensżycia #wartościwewnętrzne #internalvalues #values

A post shared by Katarzyna Bogusz-Przybylska (@katarzynaboguszprzybylska) on

Jagodowa Matka (Zuzanna Olszewska)

Zudit.pl (Judyta Kokoszkiewicz)

Rea – Anna Ignasiak – Doula, Doradca Noszenia w Chuście, Masaż Shantala

Babskie Sprawy (Dominika Mazurek)

 

View this post on Instagram

 

Zastanawiałaś się, czemu “konkretny szef” to po prostu “dobry szef”, a “konkretna szefowa” to najczęściej “jędza”, a nawet “wredna suka”? Czemu od dziewczynek wymaga się staranności w piśmie, a od chłopców niekoniecznie? Czemu dziewczynkom niektórych rzeczy nie wypada, a które chłopcom uchodzą na sucho? Podwójne standardy nie są obecne jedynie w dorosłym życiu kobiet. Pojawiają się w języku, mamy z nimi styczność już od najmłodszych lat. To język kształtuje rzeczywistość, a więc to jak mówimy, przekłada się na to, jak myślimy. Dlatego całym sercem wspieramy kampanię #MOCneSŁOWA, za którą odpowiedzialna jest @dziewczynka.pelna.mocy. To dawka prawdziwej #girlpower! Link do kampanii w BIO Dominika #babskiesprawy #team #girls

A post shared by Babskie Sprawy (@babskie.sprawy) on

Lewogram (Ewa Bujacz)

 

View this post on Instagram

 

Jako mała dziewczynka byłam zawsze tą, która dużo się odzywa i jest aserty… Nie, nie asertywna. Dziewczynki zazwyczaj nie są, a 15-20 lat temu to już naprawdę rzadko były, nazwywane asertywnymi, charyzmatycznymi, pewnymi siebie, odważnymi, wytrwałymi. Dziewczynkom mówi się, że są pyskate, rządzące się, zarozumiałe, niegrzeczne oraz uparte i że powinny być spokojne, bezproblemowe, ciche. Nie przypominam sobie, żeby ktoś miał pretensje do moich kolegów, że chcą być liderami, za to to dziewczynka czy już nawet dorosła kobieta? Chciałam posłuchać o seksizmie językowym i po wpisaniu pytania “jak się mówi o dziewczynach”, pierwszy filmik to była NIEIRONICZNA lekcja potocznego języka angielskiego, w którym pierwszym słowem zarezerwowanym wyłącznie dla kobiet było BOSSY. Drugie to BITCHY. Zostaję dziś dumną ambasadorką kampanii MOCne SŁOWA zorganizowanej przez @dziewczynka.pelna.mocy bo to jak mówimy do dziewczyn i o dziewczynach ma moc. Nie będziemy musiały dyskutować o tym czy parytety są głupie, bo przecież mniej kobiet zapisuje się do partii, czy nie, jeśli kolejnemu pokoleniu nie będziemy od początku życia podcinać skrzydeł i młode kobiety będą wiedziały, że MOGĄ być niezależne, decyzyjne i aktywne. #MOCneSŁOWA Link do informacji o kampanii: https://dziewczynkapelnamocy.pl/mocne-slowa/

A post shared by Ewa Bujacz (@lewogram) on

Love You Vege Much

Roma Ryś Jurek

Katarzyna Kulik-Libuda

Ewa Czarnecka

Boudoir Magdalena Rypuła

Stymulowanie Rozwoju Dziecka

Kinga Wróbel-Rakowicz

Magdalena Soboń

Doula Monika Sopot

Marta Zywert

Agnieszka Czoska

Mag Flo

Pisane Wiatrem

 

View this post on Instagram

 

W dzieciństwie uczymy się świata poprzez obserwowanie dorosłych. Ich opinie kształtują to, jak postrzegamy rzeczywistość, budują nasz system moralny, wpływają na poczucie tego, co jest dobre, a co złe. Słowa, które do nas kierują, przyjmujemy za prawdę. Umiejętność krytycznego spojrzenia na absoluty, które przyjęliśmy w dzieciństwie, przychodzi dopiero z czasem: a i nie u każdego rozwija się w tym samym stopniu. Dlatego tak ważne jest, co mówimy własnym dzieciom. Słowa, które do nich skierujemy, zbudują ich przekonania dotyczące własnej wartości, podziału ról w rodzinie i społeczeństwie, zachowań uznawanych za odpowiednie i naganne. To, czego nauczymy nasze dzieci może im w dorosłym życiu pomóc lub zaszkodzić. Nie uczmy chłopców, że powinni być odważni, gdy wychowujemy dziewczynki w przekonaniu, że one powinny być grzeczne. Nie oczekujemy od kobiet, że będą idealnymi paniami domu, żonami i matkami. Bo skrzywdzić kogoś jest niebywale łatwo, ale naprawić krzywdę już znacznie, znacznie trudniej. Korzystając z tego, że Dzień Kobiet wciąż jeszcze trwa, życzę Wam wszystkiego najlepszego! 💛 . . . Akcja MOCneSłowa! . . . #wychowanie #stereotypy #mocneslowa #mocnesłowa #blog #cytat #inspiracja #dzienkobiet #dzieńKobiet #8marca #wzorcekobiecości #kobiecość #dziewczynkimajamoc #myślnadziś #płeć

A post shared by Travelblog by Mariusz Skowron (@pisane_wiatrem) on